Finish Polonaise











Skończyłam projekt Polonaise wg Chodowieckiego, zostały teraz do dopracowania szczegóły i akcesoria. Inspiracją do projektu był esej Fashionable life in Eighteenth- Century Gdańsk. The Drawing of Daniel Chodowiecki ( 1726-1801) który napisałam po przyznaniu mi stypendium The Doreen Yarwood Award 2003 napisany dla The London Costume Society, którego jestem członkiem. Artykuł ten ukaże się jesienią 2008 roku w roczniku The Costume.

Bibliografia :
  1. Studia i praca nad kostiumami z Mrs Susan North w Victoria and Albert Museum oraz w Museum of Costume w Bath.
  2. Daniela Chodowieckiego Dziennik z podróży do Gdańska z 1773 roku, oprac Małgorzata Paszylka, Muzeum Narodowe w Gdansku, FINNA
  3. Katalog wystawy polsko-niemiecki Daniel Chodowieckis Reise von Berlin nach Danzig im Jahre 1773. Gdańsk 2001
  4. Avril Hart and Susan North Historical fashion in detail. The 17th and 18th centuries. V & A Publications.
  5. A colltection of the Kyoto Museum Institute. Fashion. A History from the 18 th century to the 20 th century. TASCHEN
  6. Janet Arnold. Patterns of Fashion 1: 1660-1860.
  7. Ewa Orlinska-Mianowska. Modny swiat XVIII wieku i na poczatku XIX wieku. Skarby Muzuem.
Korzystałam rownież ze zbioru Biblioteki PAN- u w Gdańsku

Brak komentarzy: