Dress ...

No i mam problem ... chyba dość prozaiczny bo dotyczy tego jaką suknię wybrać, jaki fason? Tyle jest zachowanych wzorów sukni ale materiał jest tylko jeden, i trzeba dokonać wyboru.
Na razie przygotowania trwają bo w tej chwili przygotowuję wykroje. Wybrałam suknie z Ermitażu o której pisałam tu. Ale w między czasie znalazlam inne inspirujace suknie zwlaszcza pod względem wykroju. Trzeba przyznać że suknie po 1830 roku, mają różną formę góry sukni, dekolt w formie łódkowej albo idący w szpic, który staje się popularny po roku 1840, tak jak na przykładzie sukni z Petersburga.



Hermitage, St. Petersburg


Drugą formą sukni jest suknia z V&A Museum, London. W środku modelowanie z materiałem z którego będę szyć suknie jest to biała jedwabna tafta.





Well, I have a problem ... I think concerns of how to choose a dress that fashion? There are so many dress patterns preserved but the material is only one, and you have to make a choice.
I prepare for at that moment some patterns. I chose the dress of the Hermitage of which I wrote here. But in the meantime I found another inspiring dresses especially in modelling a bodice and its darts. I choose dress from V&A Museum



2 komentarze:

Korsena pisze...

Zdecydowanie ta pierwsza ; )

atelierpolonaise pisze...

Miło widziec nowego goscia. Mi ta druga ale z powodu tego ze haft na sukni jest wykonany ze ... slomki a znalesc podobna koronke bedzie trudno.