Dekoracja Van Dyka stała się jeszcze bardziej popularna w końcu lat 90. XVIII wieku i na początku XIX wieku. Gallery of Fashion, wydawany dla kobiet proponował wiele takich dekoracji do sukien w formie aplikacji, wycinanek czy naszywanych wstążek oraz taśm składanych ( w formie origami).
Journal de la Mode et du Gout, 1790, Bunka Gauken Library |
N. Heideloff, Gallery of Fashion, vol. 1, 1797, Bunka Gauken Library |
N. Heideloff, Gallery of Fashion, vol. 1, 1795, Bunka Gauken Library |
Dress a l' Espagnole, N. Heideloff, Gallery of Fashion, 1797, Bunka Gauken Library |
Suknia wieczorowa, 1798 - 1800, Manchester City Galleries |
Także, niemiecki Journal des Luxus und der Moden drukował podobne projekty ubiorów z tą charakterystyczną pasmanterią:
Journal des Luxus und der Moden, 1792, |
Suknia balowa, 1799, Costume Parisien |
Suknie spacerowe, 1808, Beau Monde |
Costume Parisien, 1813 |
A.J. Duclaux, La reine Hortense ..., 1813 |
Haftowane suknie muślinowe także miały brzegi sukien wykończone haftem nawiązującym do stylu a la Vandyke.
Haftowana suknia z gazy ze spencerkiem, 1810 |
Dekorowano także w podobnym stylu nakrycia głowy, przykładem jest słomkowy bonet, którego słomka "utkana" została w sposób taki aby naśladował "trójkąty Vandyka":
Straw bonnet, 1835, Metropolitan Museum of Art |
Jedwabny stanik sukni, 1830 |
Jedwabna kraciasta suknia, dekorowana style na wzór pasmanterii Vandycke'a, 1820 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz