Dekoracja Van Dyka stała się jeszcze bardziej popularna w końcu lat 90. XVIII wieku i na początku XIX wieku. Gallery of Fashion, wydawany dla kobiet proponował wiele takich dekoracji do sukien w formie aplikacji, wycinanek czy naszywanych wstążek oraz taśm składanych ( w formie origami). 
|  | 
| Journal de la Mode et du Gout, 1790, Bunka Gauken Library | 
|  | 
| N. Heideloff, Gallery of Fashion, vol. 1, 1797, Bunka Gauken Library | 
|  | |
| N. Heideloff, Gallery of Fashion, vol. 1, 1795, Bunka Gauken Library | 
|  | 
| Dress a l' Espagnole, N. Heideloff, Gallery of Fashion, 1797, Bunka Gauken Library | 
|  | 
| Suknia wieczorowa, 1798 - 1800, Manchester City Galleries | 
Także, niemiecki Journal des Luxus und der Moden drukował podobne projekty ubiorów z tą charakterystyczną pasmanterią: 
|  | 
| Journal des Luxus und der Moden, 1792, | 
|  | 
| Suknia balowa, 1799, Costume Parisien | 
|  | 
| Suknie spacerowe, 1808, Beau Monde | 
|  | 
| Costume Parisien, 1813 | 
|  | 
| A.J. Duclaux, La reine Hortense ..., 1813 | 
Haftowane suknie muślinowe także miały brzegi sukien wykończone haftem nawiązującym do stylu a la  Vandyke. 
|  | 
| Haftowana suknia z gazy ze spencerkiem, 1810 | 
Dekorowano także w podobnym stylu nakrycia głowy, przykładem jest słomkowy bonet, którego słomka "utkana" została w sposób taki aby naśladował "trójkąty Vandyka": 
|  | 
| Straw bonnet, 1835, Metropolitan Museum of Art | 
|  | 
| Jedwabny stanik sukni, 1830 | 
|  | 
| Jedwabna kraciasta suknia, dekorowana style na wzór pasmanterii Vandycke'a, 1820 | 
 
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz